قفلی که دزد را مجبور به استفراغ میکند!

قفل دوچرخه اسکانلاک

آیا از قفل دوچرخه ی خود مطمئن هستید؟ آیا می توانید دوچرخه خود را بدون استرس و با آسایش کامل در خیابان به جایی ببندید و به کارتان برسید؟

با کیفیت ترین قفل های دنیا فقط افراد عبوری از کنار دوچرخه تان را از دزدیدن آن منصرف می کنند. اما اگر دزدی بخواهد دوچرخه تان را بدزدد، می تواند این کار را به راحتی و با صرف کمی زمان انجام دهد.

دنیل ایزوسکی یک مخترع و کار آفرین است که برای شما سورپرایز جالبی دارد. او که مالک کمپانی اسکانلاک است، وسیله ای امنیتی برای دوچرخه ی شما ابداع نموده که باعث می شود هرکس بدون اجازه به قفل دوچرخه ی شما دست بزند، حالت تهوع و استفراغ به او دست بدهد!

دنیل می گوید: بعد از اینکه خودم قربانی یک دزدی شدم و دوچرخه ام را دزد برد به این فکر افتادم که قفلی بسازم تا جلوی این گونه افراد را بگیرد! همچنین میگوید: ما دریافتیم که مردم، برای محافظت از اموالشان نیازی به انتخاب قفل بزرگتر ندارند و یک عمل بازدارنده میتواند کار یک قفل حجیم و بزرگ را انجام دهد. سپس بعد از 6 ماه موفق به ابداع این قفل شدیم!

این قفل که از فولاد ساخته شده و به شکل U می باشد، محکم ترین قفل در نوع خود به حساب می آید.

داخل قفل با ماده ی شیمیایی بازدارنده ی پر فشاری پر شده که این ماده تاثیرات جالب روی بدن فرد ناشناس، که احتمالا دزد است میذارد! این مواد شیمیایی، بسیار نفرت انگیز بوده و باعث استفراغ فرد و یا حتی فرار او می شود.

اگر فرد بخواهد قفل را با اره یا انبر ببرد، ماده ی شیمیایی دی-1 که توسط شرکت اسکانلاک تهیه شده، بیرون ریخته و دزد را از پای  در می آورد!

فرمول ساخت این ماده به گونه ایست که هیچ پوششی قادر به جلوگیری از آن نیست و اگر هم باشد، قیمت این پوشش حدودا 10 برابر قیمت دوچرخه تان خواهد بود و برای دزد صرفه اقتصادی نخواهد داشت!

آقای ایزوسکی در رابطه با آثار این ماده شیمیایی به گاردین می گوید: اگر دزد، در فاصله 60 سانتی متری از قفل باشد احتمال استفراغ او 99 درصد است! اگر فرد تا فاصله 1/5 متری قفل باشد، مطمئنا به آن نزدیک نخواد شد و تا فاصله ی 3 متری اثر خود را گذاشته و افراد را دور نگه می دارد.

تیم اسکانلاک می گوید تا ماه ژوئن سال بعد این قفل ها با قیمتی حدود 99 دلار به بازار عرضه خواهد شد.

منبع: telegraph.co

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.