کشف راز مثلث برمودا؟!

پژوهشگران در ایالات متحده آمریکا ادعا می کنند که راز مثلث برمودا را کشف کرده اند. این ناحیه با مساحت نیم میلیون کیلومتر مربع، بین سه نقطه ی برمودا، فلوریدا و پورتوریکو واقع شده است و اولین بار توسط وینسنت گادیس در سال 1964 مطرح شد.
مثلث برمودا - ابر های 6ضلعی
در طول تاریخ، بسیاری از هواپیماها و کشتی های مسافربری و جنگی در منطقه مثلث برمودا دچار مشکل شده اند و نشانی از آن ها پیدا نشده است. همین موضوع باعث بدنامی این مثلث است. در مستند های علمی اخیر، هواشناسان ادعا می کنند که ابر های عجیبی در این منطقه از اقیانوس وجود دارد که احتمالا دلیل این غیب شدن هاست!
ابر هایی 6 ضلعی شکل به طول 20 تا 50 مایل که می توانند تندباد هایی با سرعت بسیار زیاد تولید کنند و این ناپدید شدن ها را توجیه کند! به گفته ی دکتر رندی کرونی، این ابر های 6 ضلعی شکل در اقیانوس مانند بمب های هوایی عمل می کنند.

مثلث برمودا هواپیما

این بمب های هوایی به این صورت عمل می کنند که جبهه ی پر فشاری از هوا را به پایین شلیک می کنند و محکم به سطح اقیانوس می کوبند که باعث ایجاد موج های فول آسا می شود.
با این حال، برخی از کارشناسان هواشناسی این ادعا را رد می کنند. کوین کوریوو، کارشناس ان بی سی می گوید: من در باهاماس یکی از این ابر های 6 ضلعی را مشاهده کردم و مطمئن هستم که این گونه ابر ها نمی توانند چنین نیرویی را تولید کنند.

برخی دیگر نیز می گویند: اگر چه تعداد بسیار زیادی هواپیما و کشتی در منطقه مثلث برمودا ناپدید شده است، اما این آمار در مقایسه با تعداد هواپیما ها و کشتی هایی که از این منطقه سالم عبور کرده اند بسیار ناچیز بوده و امکان وجود چیز عجیب در این منطقه بسیار کم است!

منبع: telegraph.co

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.