نقشه ی کره ی زمین، به ما دروغ می گوید!

نقشه اروپا
نقشه اروپا

نقشه ها ما دروغ گفتند! اگر به نقشه جهان نگاه کنید و به کشورهای نزدیک به قطب های کره زمین سفر کرده باشید، احتمالا باید متوجه شده باشید که این کشور ها به اندازه ای که روی نقشه مشخص شده اند نیستند. برای مثال، اگر روی نقشه به گرینلند نگاه کنید، اندازه اش را حدود یک سوم استرالیا تخمین می زنید، در صورتی که این چنین نیست! این حقیقت در مورد انگلیس نیز صدق می کند، به گونه ای که در واقعیت، انگلیس از ژاپن، فیلیپین و حتی ماداگاسکار نیز کوچک تر است! در حقیقت نمامی کشور های اروپایی از آن چیزی که در نقشه می بینید کوچک تر هستند.

این اختلاف میان اندازه ی نقشه و اندازه واقعی کشور ها، زمانی رخ می دهد که می خواهیم یک مدل سه بعدی همچون زمین را روی نقشه ای دو بعدی تصویر کنیم. در اصل، کشور های نزدیک به قطب های زمین، در نقشه بزرگتر از آن چیزی که هستند به نظر می رسند و کشور های نزدیک به خط استوا، از اندازه ی واقعی خود کوچکترند! دلیل این اتفاق این است که ما تصویر یک جسم کروی شکل را به شکل استوانه در می آوریم و سپس آن را روی کاغذ پیاده می کنیم.

حالا می دانید که اروپا از آن چیزی که در تصور دارید بسیار کوچکتر است و در عوض، کشور های آفریقایی از آنچه که دیده اید بزرگ ترند!

منبع: spolid.gizmodo

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

1 نظر
  1. ناشناس می گوید

    چ جالب بود ..